A Volkswagen bejelentette, hogy bezárja 17 éve működő gyárát, ezzel újabb fejezetet zárva le a vállalat történetében. Ez a lépés jelentős hatással lesz a helyi közösségre és a munkavállalókra, akik évek óta elkötelezetten dolgoztak a gyárban. A döntés mög


A Volkswagen és kínai együttműködője, a SAIC úgy döntött, hogy bezárja közös nankingi gyárát, ami a német autómárka első teljes gyárbezárása Kínában. A termelés már leállt, és a bezárási folyamat fokozatosan zajlik le az év második felében – értesült róla a Handelsblatt.

A nankingi üzem a Jiangning Gazdasági és Technológiai Fejlesztési Zónában található, nem messze a kilencmilliós metropolisz központjától. A 2008-ban megnyitott gyár eredetileg évi 360 000 jármű gyártására volt tervezve. Az utóbbi időben itt készült többek között a VW Passat és a Skoda Superb, bár már csökkentett kapacitással.

A vállalati források alapján a telephely helyzete nem volt kedvező: a sűrűn lakott városközpont közelsége megnehezítette a felújításokat és a logisztikai kapcsolatok kiépítését egyaránt. Ráadásul az elektromos autógyártásra való átállás nemcsak költségesnek bizonyult, hanem hatékonyság szempontjából is kérdéses volt, ami szintén szerepet játszott a bezárásról hozott döntésben.

A szándék az, hogy a telephelyet visszajuttassuk a város tulajdonába. A megmaradó termelési tevékenységeket pedig a körülbelül 70 kilométerre elhelyezkedő Yizhengi telephelyre fogják áthelyezni.

A Volkswagen Kína szóvivője nem kívánta részletezni a nankingi terveket, csupán annyit említett, hogy egy "átfogó stratégiai igazodás" zajlik. Ennek részeként a gyártási hálózatot "tovább optimalizálják", és bizonyos esetekben "alternatív gazdasági megoldásokat" is mérlegelnek.

A Volkswagen 2022-ben hasonló irányú döntést hozott, amikor leállította a sanghaji közelében található antingi gyártóüzemének egyes részeit. Ekkor a belső égésű motorok gyártását Yizhengbe helyezték át, míg az egykori üzemet kutatás-fejlesztési központként alakították át.

A jelenlegi bezárás szimbolizálja a kínai autópiac átalakulását.

A belső égésű motorok iránti kereslet csökkenése, a növekvő kapacitásfelesleg és a belföldi elektromosautó-márkák, mint a BYD vagy a Nio részéről érkező nyomás egyre inkább nehezíti a német gyártók helyzetét.

A Volkswagen tavaly Kínában kevesebb mint hárommillió autót értékesített, ami a legrosszabb eredmény 2012 óta. Az idei év első felében az eladások ismét visszaestek, ami a gyártási kapacitások kihasználtságára is hatással volt.

A konszern jelenleg közel 40 jármű- és alkatrészgyárat üzemeltet Kínában, együttműködve helyi partnereivel. Ezeket a létesítményeket fokozatosan átállítják elektromos autók gyártására. A jövőben a kínai gyártókapacitások nemcsak a hazai piacot szolgálják ki, hanem egyre nagyobb mértékben irányulnak az export irányába is. A Volkswagen 2026-tól a következő generációs elektromos járműveivel szeretne visszatérni a növekedési útra, célja pedig, hogy középtávon elérje a négymilliós értékesítési darabszámot Kínában.

Related posts