A kényszerszülte jó lehetőségeket kínál.


A kétszínűség nem csupán emberi tulajdonság, hanem politikai jelenség is. A mi kormányunk, amely keresztény értékekre hivatkozik, gyakran éppen azokkal ellentétes cselekedeteket mutat be: lopás, ítélkezés, gyűlölet. Mégis, talán helytálló a lépésük, hogy módosítják a lombikbébi programot szabályozó törvényt. 2026-tól fizetést ígérnek azoknak a nőknek, akik petesejtet adnak meddő párok számára. Ezzel létrehozzák a jogi kereteket, még akkor is, ha szövetségük, a katolikus egyház elutasítja az anonim petesejt beültetést, mivel azt hűtlenségnek tekinti.

A kormány most nem veszi figyelembe az egyház véleményét. Az egyház viszont nem emel kifogást; ha így tenne, akkor a kormány szándékait keresztényellenesnek kellene minősítenie. De nem lép fel, mivel egy szoros, megbonthatatlan érdekegyezmény fűzi őket a kormányhoz.

Vélhetően azért most döntött a kormány a lombikbébi-szabályozás európaivá tétele mellett, mert felmérte, hogy ez a lépés szavazatokat hozhat neki a jövő évi, szorosnak ígérkező választáson. Hazánkban az utódot akaró párok ötöde - 600 ezer ember - meddő, számukra a petesejt beültetés gyakran az egyetlen lehetőség. S ez a méretes választói réteg - a mind későbbre tólódó gyermekvállalás és a szaporodó környezeti ártalmak miatt - folyamatosan terebélyesedik.

A katolikus hit mélyen megélt pillanatai különös kihívások elé állítják azokat, akik lombikprogramhoz folyamodnak. A gyermek iránti vágy, amely oly sok szívben lángol, gyakran összecsap a vallási tanításokkal, amelyek elítélik ezt a módszert. A Szentírásban természetesen nem találunk utalást a lombikbébire; a mesterséges megtermékenyítés elutasítása inkább a huszadik századi egyházi tanításokból fakad. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy vajon nem blaszfém-e az az érvelés, amely szerint Isten volt az első "donor", Jézus pedig az első "lombikbébi". Továbbá, ha Isten mindenható, akkor talán Ő az, aki a tudósok elméjébe ültette a lombikbébi-képzés tudományos "petesejtjét". A hívők számára megnyugtató lehet, hogy senki sem születik meg Isten akarata nélkül, és a Vatikán tanítása szerint a mesterséges úton fogant gyermek is Isten gyermeke, így az ő életük is része a teremtés csodájának.

Related posts