A nyomozóhatóságok 7 millió dollár értékű vagyont zároltak, miután házkutatásokat végeztek Bogdan Peşchir ingatlanjaiban.
A nyomozók hétmillió dollárt koboztak el a Călin Georgescu kampányát a TikTok közösségi platformon finanszírozó Bogdan Peşchirtől annak brassói ingatlanjaiban a közel 24 órán át zajló házkutatások nyomán.
A legfőbb ügyészség képviselői tájékoztatása szerint a házkutatások szombat reggel indultak, és a vasárnapra virradó éjszakában fejeződtek be. Bogdan Peşchir brassói lakásain a nyomozóhatóságok számos számítógépet és adattárolót foglaltak le.
Az elkobzott készülékek informatikai átvizsgálása után az ügyészek elrendelték hétmillió dollár átutalását Peşchir számlájáról az elkobzott vagyonokat kezelő ügynökség (ANABI) számláira.
A kihallgatások lezárulta után az ügyészek úgy határoztak, hogy Bogdan Peşchir elhagyhatja a helyszínt, szabadon távozhat.
Az ügyészség nyomozást indított szavazatvásárlás, pénzmosás és informatikai csalás gyanúja miatt. Emellett a 2002/31-es számú sürgősségi kormányrendelet 5. cikkelye alapján fasiszta, rasszista vagy idegengyűlölő szervezetek és szimbólumok használatának tilalmával kapcsolatos bűncselekmények is terítéken vannak.
Az ügyészek azzal gyanúsítják Peşchirt, hogy részt vett Călin Georgescu államfőjelölt választási kampányának illegális finanszírozásában. "A felhasznált pénzösszegek a gyanú szerint bűncselekmények elkövetéséből származnak, és felmerült a pénzmosás gyanúja is" - állítja az ügyészség.
A Legfelsőbb Védelmi Tanács november 28-i ülésén közzétett jelentésében az SRI arra a következtetésre jutott, hogy Călin Georgescu TikTok-kampányát Bogdan Peşchir támogatta anyagilag, a költségek pedig elérték az egymillió eurót.
Az üzletember a "bogpr" TikTok-fiókot használva finanszírozta a jelölt kampányát. Ezt a kínai közösségimédia-platform képviselői is megerősítették a román hatóságoknak - mutatott rá a SRI.
Bogdan Peşchi október 24. és november 24. között összesen 381 ezer dollárt költött el a Călin Georgescu népszerűsítésére, támogatva ezzel a TikTok platformon aktív felhasználókat, akik a választási kampány után is részt vettek a kampányban.
A SRI tájékoztatása szerint a TikTok-influenszerek támogatása a FameUp nevű online promóciós platformon keresztül zajlott. Ezen az alkalmazáson keresztül kínálták fel nekik Călin Georgescu politikai hirdetéseit, amelyeket részletes leírásokkal láttak el. Az influenszerek meggyőzésének egyik stratégiája az volt, hogy egy, a SRI által nem azonosított dél-afrikai vállalat e-mailben kereste meg őket.