A Tesco után egy újabb óriás léphet ki a lengyel piacról.


Bár Magyarországon kezdetben két jelentős francia áruházlánc, az Auchan és azóta már kivonult Cora is megjelent, a legnagyobb szereplő, a Carrefour nem a hazai piacot tartotta prioritásának. A cég egyik régiós leányvállalatát Lengyelországban hozta létre, és az utóbbi évtizedek folyamán egy impozáns, 800 bolt és 40 bevásárlóközpont alkotta hálózatot fejlesztett ki.

A Carrefour fontolóra veheti a leányvállalata eladását, amennyiben a francia sajtóértesülések helytállóak. A hírek szerint a cég lengyelországi érdekeltségét keresi potenciális vevő után – számolt be róla a European Supermarket Magazine, a kiskereskedelmi szektor szakértője. Az esetleges kivonulásról több médium, így a Warsaw Business Journal és a francia La Lettre is tudósított. Utóbbi források szerint a Carrefour a J.P. Morgan bankházat kérte fel a cégértékesítés előkészítésére.

A Carrefour Polska mostantól lehetőséget biztosít a potenciális vásárlóknak, hogy felfedezzék az "adatszobáját", ahol betekintést nyerhetnek a termékkatalógusokba, hogy saját vásárlási feltételeiket alakíthassák ki. Az áruházlánc, Alexandre Bompard vezérigazgató irányítása alatt, nemrégiben eladta ezer olaszországi boltját, és úgy tűnik, hogy a jövőben is folytatja a karcsúsítást, további kivonulásokkal tervezve a szervezeti struktúrájának egyszerűsítését.

A Carrefour Polska, amely 1997 óta van jelen a lengyel piacon, bejelentette a TVN tévétársaságnak, hogy

Stratégiai elképzeléseit a dinamikusan változó piaci környezethez igazítja, beleértve üzleti portfóliójának alapos elemzését is, hogy hatékonyan reagálhasson a felmerülő kihívásokra.

Tehát a lengyelországi Carrefour üzletek értékesítésének hírét sem megerősíteni, sem pedig cáfolni nem kívánták.

A vállalat lengyelországi érdekeltségének bevétele 2024-ben 3,3 százalékkal csökkent a 2023-as évhez képest, ezzel már a harmadik egymást követő évben tapasztalható visszaesést könyvelhetett el. Ezzel szemben a Carrefour globális eladásai a legalább egy éve működő üzletekben 9,9 százalékos növekedést mutattak.

Eddigi információk alapján a Walmart, valamint az Amazon, amely a fizikai kiskereskedelem terjeszkedését célozza, érdeklődést mutatott a Carrefour lengyel leányvállalata iránt. Meg nem megerősített források szerint a holland Ahold Delhaize kiskereskedelmi konszernnel folytatott előzetes tárgyalások nem bizonyultak sikeresnek. Ez a cég korábban az Albert és Hypernova márkák révén volt jelen Lengyelország piacán, amelyeket a Carrefour 2006-ban vásárolt meg.

A lengyel piacon az elmúlt évek során több jelentős vállalat, mint például a Tesco és a francia Groupe Casino, megváltoztatta stratégiáját és hátat fordított a térségnek. Lengyelországban a Biedronka indítványozza a piacot, hiszen több mint 3800 boltja van az ország különböző pontjain. A boltlánc a portugál Jeronimo Martins tulajdonában áll, és a Coface hitelbiztosító által összeállított rangsor alapján a régió egyik legnagyobb árbevétellel rendelkező szereplője. Itt olyan nagy nevekkel versenyez, mint a Mol, a Skoda, vagy a lengyel olajipar óriása, a PKN Orlen.

Related posts