Teljesen átalakították a Toyota első valódi elektromos autóját!

A Toyota bZ4X végre elérte azt a szintet, aminek talán már a kezdetekkor is meg kellett volna valósulnia.
A Toyota 2021 végén leplezte le első igazi elektromos autóját, a bZ (beyond Zero) sorozat első modelljeként debütált bZ4X-et, mely általunk is alaposan letesztelt zöld rendszámos szabadidő-autóból most megérkezett a faceliftes új verzió.
A korszerű dizájnnal és finomított aerodinamikai jellemzőkkel rendelkező újdonság egy vadonatúj műszerfalat kínál, amelynek egyik legkiemelkedőbb eleme a 14 colos infotainment kijelző, ami alapfelszereltségként érhető el.
A bZ4X hajtáslánca jelentős módosításokon ment keresztül, így alacsonyabb zaj- és rezgésszinttel büszkélkedhet. Az alapmodell, amely 167 lóerős és elsőkerék-hajtású, egy 57,7 kWh kapacitású akkumulátorral van felszerelve. Ezzel szemben a 224 lóerős elsőkerék-hajtású és a 343 lóerős összkerekes változatok már egy 73,1 kWh-s telepet tartalmaznak, amely még nagyobb teljesítményt és hatótávolságot biztosít.
A hatótáv bizonyos körülmények között akár 573 kilométert is elérhet. Az AC töltés esetén a maximális teljesítmény 22 kW, míg DC töltésnél ez a szám elérheti a 150 kW-ot. Érdemes megemlíteni egy apró, de sokak számára jelentős változást: a 4WD csúcsmodell vontatási kapacitása most már 1,5 tonnára emelkedett, ami a korábbi érték kétszerese.
Az ismeretlen árú, felfrissített bZ4X európai forgalmazása ősszel veszi kezdetét. A jelenlegi modell 204 lóerős teljesítménnyel és 71,4 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amelynek alapára Magyarországon 17,8 millió forint. Emellett a 218 lóerős, hasonló akkumulátorral ellátott összkerekes változat induló ára 20,6 millió forint.