Az Európai Unió a gépjárművekre vonatkozó vámok csökkentésének lehetőségével próbálja elnyerni Donald Trump figyelmét – számol be a Világgazdaság.

Brüsszel fontolóra vette az importautókra kivetett 10%-os vám csökkentését, hogy megelőzze a vámháború kirobbanását az Egyesült Államokkal. Az Európai Unió emellett több cseppfolyósított földgázt és katonai eszközöket tervez vásárolni az Egyesült Államoktól, ezzel célul tűzve ki a kereskedelmi mérleg hiányának mérséklését.
Az Európai Unió a közeljövőben mérsékelni kívánja az amerikai autókra kivetett vámokat, hogy elkerülje a kereskedelmi feszültségeket Donald Trumppal - jelentette be egy magas rangú uniós politikai vezető. Bernd Lange, az Európai Parlament kereskedelmi bizottságának elnöke a Financial Timesnak nyilatkozva kiemelte, hogy az EU szándékában áll a jelenlegi 10 százalékos importvámot fokozatosan az Egyesült Államok 2,5 százalékos szintjéhez közelíteni.
„- mondta Lange, aki alaposan beleásta magát az EU-n belüli tárgyalások rejtelmeibe, és jól tudja, milyen lehetőségek rejlenek a Fehér Házzal való feszültségek enyhítésében.”
Kiemelte, hogy az Európai Unió a jövőben nagyobb mennyiségű cseppfolyósított földgázt és katonai eszközöket szándékozik beszerezni az Egyesült Államoktól, továbbá tervezi az autókra kivetett vámok mérséklését is.
Az Európai Unió az autóiparral indítaná el a gesztusok sorozatát.
Az Európai Unió reménye abban rejlik, hogy a kereskedelmi többletének mérséklésével elkerülheti a káros kereskedelmi konfliktusokat. Trump elnöksége alatt többször is utalt erre a többletre, amikor büntetőintézkedésekkel fenyegette az EU-t. Az elnöki ciklusának kezdetén Brüsszel csökkentette a homárra kirótt vámokat, és elkötelezte magát, hogy jelentős mennyiségű amerikai cseppfolyósított földgázt (LNG) és szójababot vásárol. Így a kereskedelmi feszültségek főként az acél és az alumínium területére korlátozódtak.
Brüsszeli tisztviselők véleménye szerint az európai autóipar egyértelműen a vámcsökkentés mellett áll. Az iparág szereplői aggódnak amiatt, hogy Trump valóra váltja korábbi fenyegetéseit, miután éles kritikát fogalmazott meg a...
A vámcsökkentés, amelyet az Európai Bizottság mint az EU kereskedelempolitikai képviselője fog eldönteni, a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) szabályai szerint Kínára és más országokra is vonatkozna.
„Tedd egyedivé a szövegedet!” - mondta Lange elgondolkodva, miközben a szavak súlyával játszott.
Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója korábban már szorgalmazta az autóvámok csökkentését, míg Ola Källenius, a Mercedes vezetője egy "nagy alkut" szeretne kötni Trumppal.
A fegyver ott van az asztalon
Lange figyelmeztetett, hogy ha a tárgyalások kudarcot vallanak, az EU egy új eszközzel fog visszavágni, amely lehetővé teszi az amerikai tech- és pénzügyi cégek célba vételét. Az úgynevezett anti-coercion eszközt (ACI, anti-coercion instrument) Trump első ciklusa után hozták létre.