Íme, egyedi megfogalmazásban: Ezek a tíz használt autó az, amit a magyarok szinte elkapkodnak, mint a friss péksüteményt.

Noha a nyár közepére a használt autók iránti kereslet általában visszaesik, 2025 júliusában egy figyelemre méltó átrendeződés figyelhető meg az előző év júliusához viszonyítva.
A kínálat szűkült, a vásárlói igények pedig tovább tolódtak a SUV-k irányába, de az elektromos autók iránti érdeklődés 43,1%-kal nőtt, miközben az átlagáruk csökkent - egyedüliként a lehetséges hajtásláncok közül - olvasható a Használtautó.hu legfrissebb elemzésében.
A használt autók piacán általánosan tapasztalható egyfajta keresletcsökkenés: 2025 júliusában 390 100 érdeklődés érkezett, ami 5,4%-kal elmarad az előző év hasonló időszakához viszonyítva. A nyári hónapok során a jellemző szezonalitás miatt a forgalom általában mérsékeltebb, így ez a kis mértékű visszaesés nem meglepő.
A hirdetésszám is visszaesett 2,9%-kal, miközben a használt autók átlagos vételára 7,9%-kal nőtt, azaz 5,06 millió forintra emelkedett.
A középsávban tapasztalható medián ár is emelkedett: 2,63 millió forintról 2,98 millió forintra nőtt, ami arra utal, hogy a prémium szegmens mellett az alacsonyabb árkategóriákban is észlelhető a drágulás.
Az adatokat hajtásláncokra bontva világosan kirajzolódik: az elektromos autók ára tovább csökkent, míg minden más szegmensben emelkedés történt. Egy átlagos elektromos modell ára jelenleg 10,44 millió forint, ami 1,8%-os csökkenést jelent 2024 júliusához képest. Ezzel szemben a benzines modellek átlagára 6,7%-kal nőtt, a dízeleké 5%-kal, míg a hibridek átlagára 4,2%-kal emelkedett. A benzines és dízel hajtású autók iránti kereslet visszaesett - 5,8% és 10,8%-kal - ezzel szemben a hibridek tartották magukat, az elektromos autók pedig szinte berobbantak a piacra, esetükben 43,1%-kal emelkedett a kereslet.
A városi terepjárók megelőzték a kombikat a népszerűségi listán. 2025 júliusában 67 400 keresés érkezett crossoverekre, míg kombikra 62 900. A SUV-ok ára átlagosan 8,74 millió forint, tehát ez a legdrágább kivitel, mégis folyamatosan nő az érdeklődés irántuk. A sedanok és kombik iránti kereslet szintén mérséklődött, miközben mindkét kategóriában jelentős árnövekedés történt: a sedanok átlagára 12%-kal, a kombiké 11,6%-kal nőtt.
A járműpark összetétele szempontjából nem tapasztalható jelentős változás: az átlagos életkor 13,04 év, ami gyakorlatilag megegyezik a múlt évivel. A futásteljesítmény kissé csökkent, az átlagos érték 180 401 km-ről 178 436 km-re esett vissza. Ez a tendencia különösen az elektromos járművekre vonatkozik, ahol a medián futásteljesítmény 43 211 km-ről 53 000 km-re emelkedett, de még mindig jelentősen elmarad a belső égésű motorral rendelkező autók 150-220 ezer km közötti átlagától.
Idén nyáron a legkeresettebb autómodellek rangsora változatlan maradt: az Opel Astra, a Volkswagen Golf, a Suzuki Swift, a Ford Focus és a Volkswagen Passat továbbra is a lista élén állnak. Ezek a modellek általában 15 évesek, és futásteljesítményük 200-260 ezer km között mozog.
Ez is jól mutatja, hogy a vásárlók többsége továbbra is az ismert, megbízható típusokat keresi, akkor is, ha azok már nem számítanak fiatalnak.