Fájdalmas kihívásokkal nézhetnek szembe az európai autógyártók, mivel új kínai versenytársak léptek be az EU autópiacára.


Újabb kínai autómárka lép a magyar piacra: a Chery Tiggo 7 SUV-modell 2025-ben debütál hazánkban - értesült a Portfolio. Érdekesség, hogy ennek a modellnek az ikertestvére, az Ebro S700 Spanyolországban már több mint 11 millió forintos áron kapható, és nem Kínában, hanem Barcelonában készül. A Chery a legnagyobb kínai autóexportőr, tavaly 1,15 millió gépjárművet értékesített világszerte. Az Omoda és Jaecoo márkák már tavaly óta elérhetőek Magyarországon is. Habár még sok a kérdőjel a bejelentés körül, egy dolog biztos: az európai gyártóknak újabb vetélytársakkal kell szembenézniük, különösen a legerősebb piacaikon. Hogy a gyártók hogyan tudják megállni a helyüket a kínai versennyel szemben, az kiderül a Portfolio - MAGE Járműipar konferencián, amely március 26-27-én kerül megrendezésre.

Még az idei év során debütálhat Magyarországon a Chery Tiggo 7, amely a gyártó egyik legfontosabb modelljeként emelkedik ki - értesült a Portfolio. A Tiggo 7 méretében és képességeiben a Honda CR-V, Toyota RAV4, Nissan X-Trail hármasával, valamint a Volkswagen Tiguan-nal versenyezhet. E kategória népszerűségét jól tükrözi, hogy tavaly világszerte a legkeresettebb autók között a Toyota RAV4 a harmadik helyen végzett, 1,02 milliós eladással. Ezen kívül az ötödik helyen a Honda CR-V 750 ezer, míg a tizedik VW Tiguan valamivel több mint félmillió példánnyal zárta az évet.

A Tiggo 7 különféle motorváltozatokkal érkezik, hogy minden igényt kielégítsen: választhatunk az 1.5 turbó benzinmotoros, kétkerékhajtású verzió és az 1.6 turbó benzinmotoros, négykerékhajtású változat között, mindkettő duplakuplungos automataváltóval felszerelve. A modell számos prémium funkcióval büszkélkedhet, többek között az ADAS intelligens vezetési rendszerrel, a lenyűgöző 24,6 hüvelykes kettős kijelzővel, nyolc darab Sony hangszóróval, egy 360 fokos kamerarendszerrel, kétzónás klímaberendezéssel, 50W-os vezeték nélküli telefontöltővel, valamint elektromosan állítható, hűthető-fűthető ülésekkel. A Tiggo 7 teljesítette az NCAP töréstesztet, és ötcsillagos értékelést kapott. Ráadásul elérhető egy Plug-In Hybrid hajtásláncú variáns is, amely lenyűgöző 7,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, így a teljesítmény és a környezetvédelem tökéletes egyensúlyát kínálja.

A 60 literes üzemanyagtartály lehetővé teszi, hogy több mint 1000 km-t tegyünk meg egyetlen tankolással.

A Chery egy izgalmas együttműködés keretében indította el termelését Barcelonában, az Ebro nevű spanyol cég segítségével, amely főként haszongépjárművek gyártására specializálódott. Az idei év során várhatóan 20-30 ezer autó gördülhet le a gyártósorról, de a jövőbeni terveik között szerepel, hogy 2029-re az üzem kapacitását akár évi 150 ezer autóra is növelhetik – értesült a Reuters. A gyártási paletta folyamatos bővítésére is számíthatunk, hiszen például az Omoda 5 elektromos változata is itt készülhet el. A Tiggo 7 testvérmodellje, az Ebro S700 gyártása már megkezdődött, apróbb módosításokkal felvértezve.

Spanyolországban már elérhetővé vált egy új ajánlat, amelynek induló ára kevesebb mint 28 ezer euró, ami körülbelül 11 millió forintnak felel meg.

A gyártó két izgalmas márkával már tavaly óta képviselteti magát Magyarországon. Az Omoda 5 modellt a Portfolio is alaposan tesztelte, és mindössze 3 hónap leforgása alatt közel 200 autó talált új tulajdonosra a hazai piacon. A Jaecoo 7 viszont márciusban várhatóan megérkezik a szalonokba. A Genius Automotive Europe a helyi importőr, akit megkerestünk a Chery Tiggo 7 érkezésével kapcsolatosan. A Portfolio-t azonban arról tájékoztatták, hogy...

A Chery néven érkező modellek értékesítésével kapcsolatban jelenleg még aktívan zajlanak a tárgyalások.

Kiemelték elkötelezettségüket a Chery márka sikeres fejlődése iránt, és folyamatosan azon fáradoznak, hogy a márkakereskedők és vásárlók számára a Chery név a legmagasabb szintű szolgáltatásokat és élményeket nyújtsa.

Egy dolog biztos: a kínai márkák piacra lépése körüli tájékozódás nem éppen egyszerű feladat. A pontos időpontok, a különböző felszereltségi szintek, az importőrök személye, valamint az induló árak mind-mind még kérdőjeleket hagynak maguk után. Az viszont egyértelmű, hogy a Tiggo7 érkezésével új és komoly kihívások elé néznek a japán és európai gyártók. Az, hogy ezeket a kihívásokat hogyan kezelik, hamarosan fény derül a Portfolio - MAGE Járműipar konferencián, amelyre március 26-27-én kerül sor.

Related posts