Az IKEA egy jelentős vállalatot szerzett meg, amely új lehetőségeket nyithat meg a számára.


Az IKEA bejelentette, hogy megszerezte a Locus amerikai logisztikai technológiai vállalatot, ezzel célja, hogy hatékonyabbá és rugalmasabbá váljon a kiszállítási folyamataiban, egyúttal növelje online értékesítési lehetőségeit – számolt be róla az Inside Retail.

A svéd bútoróriás a felvásárlás révén bővíti az Ingka Group által indított 2,2 milliárd dolláros amerikai beruházást. Az Egyesült Államokban az IKEA a Wayfair és a Walmart ellenfeleként lép fel, emellett pedig a megemelkedett importvámokkal is meg kell birkóznia.

Bár az üzlet pontos pénzbeli értéke nem került nyilvánosságra, a Locust 2021-ben 300 millió dollárra becsült értékkel bírt. Az IKEA közleménye szerint ez a felvásárlás hozzájárul a logisztikai folyamatok egyszerűsítéséhez, és globálisan évente körülbelül 100 millió euróval csökkentheti a szállítási kiadásokat.

A Locus innovatív mesterséges intelligenciát alkalmaz a rendelések hatékony csoportosítására, valamint optimalizálja a szállító járművek útvonalát, hogy csökkentse a forgalomban eltöltött időt.

Ezt a folyamatot jelenleg az Ikea alkalmazottai manuálisan végzik

- nyilatkozta Parag Parekh, az Ingka Group digitális igazgatója a Reutersnek.

A technológiai fejlődés révén az IKEA új lehetőségeket kínál ügyfeleinek, beleértve a többféle kiszállítási időablak és opció választását, valamint az élő frissítéseket csomagjaik helyzetéről. Emellett a gyorsabb kézbesítési lehetőségek is elérhetővé válnak. A rendszer elsőként valószínűleg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban debütál, mielőtt a világ más tájain is elérhetővé válna.

A felvásárlás előtt a Locus részvényesei között megtalálható volt Szingapúr állami vagyonalapja, a GIC, valamint olyan magántőke cégek, mint az Alpha Wave, a Tiger Global és a Qualcomm Ventures. A megállapodás alapján a Locus független működést fog folytatni, és továbbra is ügyfeleit az IKEA-n kívül is kiszolgálja.

Az IKEA az utóbbi öt év során kiemelt figyelmet fordított online üzletágának fejlesztésére, miközben kisebb belvárosi boltjaiba is befektetett, hogy elérje a fiatalabb, városi vásárlókat. A statisztikák szerint az online értékesítés a 2024-es pénzügyi évben már a teljes kiskereskedelmi forgalom 28%-át tette ki, ami jelentős növekedést mutat a 2019-es 11%-hoz képest.

A felvásárlás egy héttel később zajlott le, miután az Ingka Investments 213 millió dollárért megszerezte egy manhattani épületet, ezzel tovább erősítve amerikai jelenlétét, még a Donald Trump elnök által bevezetett magasabb bútorimport-vámok ellenére is.

Related posts