Feltárult, melyik közösségi platform uralja a szlovákiai felhasználók szívét és elméjét.
Egy friss felmérés megmutatta, melyek azok a közösségimédia-platformok, amelyeket az emberek a leggyakrabban használnak.
Szlovákiában a közösségi média világában a Facebook továbbra is vezeti a népszerűségi listát, hiszen az internetezők 92%-a már felfedezte ezt a platformot – derült ki az AMI Digital Index 2024-es kutatásából. A második pozícióban a YouTube található 91%-os elérhetőséggel, míg az Instagram a harmadik helyen végzett, 65%-kal.
A közösségi hálót évek óta a Facebook és a YouTube uralja, ezen platformokkal kapcsolatban a lakosság túlnyomó többsége kortól függetlenül rendelkezik felhasználói tapasztalattal. Az utóbbi időben a fiatalabb júzerek körében népszerű Instagram, illetve a Z generáció tagjai által közkedvelt TikTok előretörése figyelhető meg
- mondta Vladan Crha, az AMI Digital igazgatója.
A Pinterest és a TikTok kiemelkedően népszerű közösségi platformok, hiszen az első öt közé tartoznak, 44, illetve 36 százalékos részesedéssel bírva. Különösen figyelemre méltó, hogy a TikTok az Instagram után a második leggyorsabban fejlődő platform, amely az előző évhez képest több mint négy százalékpontos növekedést mutatott.
A legfrissebb közvélemény-kutatás eredményei szerint az internetezők körében lenyűgöző arány, 95% hetente legalább egyszer, míg 87% naponta felkeresi a közösségi média platformokat.