Fedezd fel a Škoda Scala Drive 130 Plus 1.0 /116 kW MT frissített akciómodelljét! Ez a dinamizmus és stílus tökéletes összhangját képviseli, miközben modern technológiával és kifinomult dizájnnal vár. Ezzel a modelllel nemcsak a városi közlekedés válik él

A cseh autómárka 2018-ban kezdett el azon gondolkodni, hogy a Fabia és az egyre terebélyesebb Octavia között szükség lenne egy új, áthidaló modellsorra. E felismerés nyomán megszületett a Scala, amely az alsó középkategória jellegzetes képviselőjévé vált. A karosszéria formáját a kombi és a hatchback stílus jegyében alakították ki, és most, hat év elteltével, elérkezett az idő az első frissítésre. Ennek keretében bemutatásra került a Drive 130 akciómodell is, amely a gyártó 130 éves fennállásának tiszteletére készült. Ezt a különleges kiadást kaptuk tesztelésre, amely a dinamikusabb egyliteres benzinmotorral, kézi váltóval és az igényesebb 130 Plus felszereltséggel érkezett.
A formai dizájn terén nem történt semmiféle átalakulás, ami nem is meglepő, hiszen ez ellentmondana az autó alapvető koncepciójának, amely a már említett hatchback/kombi formátumra épít. A frissítés csupán apró részletekre összpontosított: a fényszórók keskenyebbé váltak, az alsó légnyelő pedig egy cápauszony-stílusú betéttel gazdagodott, míg a hátsó prizmák mélyebbre kerültek. Ezen a gazdagabb felszereltségi szinten a hátsó szélvédő is a rendszámtámláig nyúlik, ami korábban is jellemző volt. A fényszórók tekintetében érdemes megemlíteni, hogy mindkét változat Matrix LED technológiával bír, automatikus fényelés mellett. Végül, az alaptípus dísztárcsás acélkerekei helyett a magasabb szintű változat 16 colos könnyűfém keréktárcsákon áll, ami még sportosabb megjelenést kölcsönöz az autónak.
A beltérben azonnal magára vonja a figyelmet az alaptípusnál két hüvelykkel nagyobb, tízhüvelykes digitális műszerfal. A klasszikus "órák" között a volán nyomógombjainak segítségével könnyedén navigálhatunk a fedélzeti számítógép kiterjedt adatbázisában, de számos más információt is megjeleníthetünk, mint például a sebességhatárok vagy az abroncsnyomás. A nyolchüvelykes központi kijelző nem kínálja a márka nagyobb modelljeinek látványos grafikai megoldásait, de információtartalma minden igényt kielégít. A helykínálat a kategória átlagánál kedvezőbb, beleértve a csomagtér méretét is. Ezen a verziónál különösen fontos kiemelni a szereltség részleteit. A felszereltséghez tartozik az elülső és hátsó parkolóradar, a tolatókamera, a dombsegéd, valamint a menetmódválasztó (Eco, Normal, Sport, Individual). Továbbá megtaláljuk benne a kétzónás automata légkondicionálót, a láblendítésre nyíló ötödik ajtót, és az ajtóba rejtett esernyőt. Külön említést érdemelnek a fáradtságfigyelő, a táblaleolvasó, a sima tempomat, az egyzónás kézi klíma, az elülső ülésfűtés, a koccanásgátló, a gyalogosérzékelő, a Bluetooth-kapcsolat, a drót nélküli SmartLink, valamint a négy USB konnektor, amelyek már alapfelszereltségként elérhetők. És ne feledkezzünk meg a ködfényszórókról sem! Az elülső ülések állítása viszont mindkét Drive és Drive Plus szinten manuálisan történik.
A tesztautó a középső motorizációt képviselte: alatt a gyengébb, egyliteres változat, fölötte pedig a négyhengeres 1.5 TSI áll (95/150 LE). A 116 lóerő és a turbómotor korai, 200 Nm-es csúcsnyomatéka bőven elegendőnek bizonyult ehhez a viszonylag könnyű és kompakt járgányhoz. A precíz, hatgangos kézi váltóval való váltás igazi élmény volt. Ami azonban igazán kiemelte ezt az autót, az a fogyasztása. Sztrádán és városban egyaránt sikerült a gyári értékeknek megfelelően teljesíteni, és a 5,5 literes átlagfogyasztás mellett az 50 literes tankkal körülbelül 910 km-es hatótávolságot érhetünk el. Ez Pozsony és Kassa oda-vissza, ráadásul egy benzinmotoros autóval! Akik pedig a háromhengeres motor hangjától tartottak, megnyugtathatom őket: az aggodalmaik teljesen alaptalanok. A hangszigetelés jónak bizonyult, és kemény gázadáskor is csak annyit hallani, amennyit egy ilyen motor esetén elvárunk. Összességében kellemes és takarékos hetet töltöttem el az akciós Škoda Scalával, amely ráadásul most 3000 eurós kedvezménnyel kapható – érdemes figyelni az árakat!
Hengerűrtartalom: 999 köbcentiméter.
Teljesítmény: 85 kW (115 lóerő) @ 5500 fordulat/perc.
Nyomaték: 200 Nm@2000-3500
Sebességváltó: hatfokozatú manuális rendszer.
Maximális sebesség: 202 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,5 s
Gyári átlagfogyasztás: 5,1-5,6 l/100 km
Fogyasztási adatok: 5,5 liter/100 kilométer.
CO-kibocsátás: 115-136 g/km
Hossza: 4362 mm, Szélessége: 1793 mm, Magassága: 1471 mm.
Csomagtér kapacitás: 467-1410 liter.
Üzemanyagtartály kapacitása: 50 liter.
A Drive modellcsalád bevezető akciós ára mindössze 17 500 €-tól elérhető!
A tesztelt típus induló akciós ára: 18 650 €