Közpénzből támogatott alapítvány fedezi Lázár János prémium autójának költségeit.


A HVG nyilvánosságra hozta, hogy a havi üzemeltetési költsége 600 ezer forintra rúg a 30 millió forintos Mercedes V-osztályú kisbusznak, amelyet az építési és közlekedési miniszter használ. Érdekesség, hogy ezt a járművet egy állami forrásokból finanszírozott alapítvány biztosítja, amelynek elnöki tisztét Lázár tölti be.

A lap közérdekű adatigénylése nyomán derült ki, hogy 2025 márciusa és októbere között összesen 4,88 millió forintba került a luxusjármű üzemben tartása, ami átlagosan havi 600 ezer forintot jelent. A Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság csak üzembentartója a kék lámpával felszerelt, négykerékhajtású, 237 lóerős autónak, amellyel a miniszter fia is utazik.

Kezdetben homály fedte a jármű származását, és a hírek szerint az Építési és Közlekedési Minisztérium csupán annyit mondott, hogy az állam nem állja a busz költségeit. Végül azonban egy miniszteri sajtótájékoztatón Lázár János felfedte a titkot: a Jövő Nemzedék Földje Alapítvány (JNFA) biztosítja ezt a járművet.

Az alapítvány, akárcsak a többi állami vagyonkezelő alapítvány, jelentős állami forrásokból fejlődött ki. Lázár János, aki az alapítvány kuratóriumi elnöke, gyakorlatilag saját magának dönt a juttatások mértékéről és formájáról.

A JNFA 2022-es megalakulásakor azonnal jelentős állami vagyonnal gazdagodott:

Az alapítvány 2024 során a kezdeti 15 milliárd forintból 450 millió forintot különített el saját céljaira, ami lehetővé tette például Lázár autójának beszerzését is. Ezen kívül a három leányvállalattól összesen 4,5 milliárd forint osztalékot vontak ki, amelyből az öt kuratóriumi tag évente együttesen 80 millió forint javadalmazásban részesül.

Nemrégiben Sárospatakon Lázár figyelemfelkeltő módon hangoztatta, mennyire zavarja a luxus életstílus, miközben saját gyermeke egy rendőri kísérettel érkező, sofőr által vezetett, kékvillogós szolgálati autóval utazik az apja minisztériumába.

A hétvégén Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke rendkívül élesen reagált Lázár azon vádjaira, hogy a Strabag pénzelné a Tisza Pártot.

"Az agyhalál határán álló helyzet, amikor Lázár János, a korrupció és hazugság szimbóluma, másokat vádol a saját bűneikkel" - fogalmazott Magyar Péter, aki a minisztert "batidai Tolvaj"-ként emlegette.

A Tisza elnöke szerint pártjukat magyar emberek tízezrei támogatják legális módon, és "ellentétben a Fidesszel, sem állami, sem külföldi, sem céges támogatásban nem részesül". Magyar Péter ezután személyes vádakba kezdett:

"Amivel most minket megvádolsz, éppen te követted el. Te vagy az egyik leggazdagabb osztrák család, a Turnauerek elkötelezettje. Te szereztél milliárdokat a német Klaus Mangolddal való kapcsolatod révén, akit Mr. Oroszországnak hívnak. Te vadászgatsz és üzleteket kötsz osztrák bankárokkal, strómanokkal és más pénzügyi szereplőkkel" - részletezte.

Magyar Péter véleménye szerint Lázár vagyona "akár az 50 milliárd forintot is túllépheti", miközben hangsúlyozza, hogy a miniszter "soha nem dolgozott a piaci szektorban, kizárólag önkormányzati és állami pozíciókat töltött be". A Tisza elnöke részletezte a miniszterhez kapcsolódó vagyontárgyakat: említést nyert a Divatcsarnok, a batidai kastély, számos magyar és külföldi ingatlan, valamint több száz hektár földterület, továbbá a százmilliárdos mezőhegyesi gazdasági birodalom is. A takarékszövetkezetek és az FHB Bank "beszántásával" kapcsolatban pedig 30 milliárd forintos összeget említett.

"János, hiába gyűjtögeted a bárói ranghoz szükséges kellékeket, sosem leszel az. Hiába hajtasz hetente háromszor a vadászterületen, a céljaid elérhetetlenek maradnak. És ha már a focinál tartunk, hiába vagy képes a legszebb öngólokat rúgni, a pályán nem fogsz hőssé válni. És tudod, mi az, ami még sosem lesz a tiéd? A miniszterelnöki poszt." - zárta gondolatait Magyar Péter.

Related posts