A Ferrari Leclerc drámai lassulásának okait még mindig nem sikerült kideríteni – eddig számos elméletet már megcáfoltak. | M4 Sport

A Ferrari több elméletet is megcáfolt Charles Leclerc különös problémája kapcsán, de a Magyar Nagydíjon tapasztalt drámai sebességcsökkenés pontos okát még nem sikerült kideríteniük.
Frusztrált és csalódott érzésekkel távozott a Ferrarijából Charles Leclerc a Magyar Nagydíj leintése után. Pole pozícióból indult, és a győzelemért küzdött, de végül a dobogóról is lemaradt egy váratlan probléma következtében. Elmondása szerint a nehézség a 40. körtől kezdett el jelentkezni, és fokozatosan rontotta az autó teljesítményét. A monacói versenyző arról beszélt, hogy körönként körülbelül 2 másodpercet veszített, és a vezethetőség borzalmasan nehézzé vált.
Hogy milyen problémáról volt szó, az azóta sem egyértelmű. Leclerc a karosszériával kapcsolatos gondot emlegetett, ami kiszámíthatatlanná tette az autóját. Frédéric Vasseur csapatfőnöknek sem volt világos magyarázata.
„Tedd különlegessé a szöveged!” – javasolta a francia.
Leclerc a verseny során kifejezte aggodalmát egy felmerült problémával és annak nem kielégítő kezelésével kapcsolatban. "Ezzel minden versenyképességünket elveszítettük. Hallgatnotok kellett volna rám! Én más megoldásokat is javasoltam volna a helyzet kezelésére. Jelenleg egyszerűen vezethetetlen a kocsi! Vezethetetlen!" - nyilatkozta a monacói pilóta, aki a futam végén végül visszavonta korábbi kijelentéseit.
Vasseur hangsúlyozta, hogy a megjegyzések nem a konkrét problémához kapcsolódtak, hanem inkább az ERS energiafelhasználásának módjára vonatkoztak. "Ez egy teljesen eltérő téma volt, amely az energiahasználattal foglalkozott" - mondta.
Egy másik elképzelés szerint a Ferrari a kiállás során módosította Leclerc első szárnyának beállításait, ami miatt csökkent a leszorítóerő. A csapat viszont ezt a lehetőséget is elvetette.
- Kérlek, alakítsd át a szöveget a saját stílusodra! - kérte a csapatvezető.
A verseny befejeztével George Russell a Mercedes stratégiájáról osztotta meg gondolatait. Kiemelte, hogy a Ferrari által alkalmazott motormód, valamint Leclerc teljesítményének csökkenése a hosszú féktávokon arra utal, hogy a Ferrari aggódhatott a padlólemezük túlzott kopása miatt. Ennek következményeként a csapat óvatosabbá vált, hogy elkerüljék a verseny utáni kizárást.
Russell megosztotta, hogy véleményük szerint a guminyomás emelésével próbálták meg magasabbra emelni az autó hasát, és ez lehet a drámai sebességcsökkenés oka.
A Ferrari idén számos hasonló problémával szembesült. Kínában Lewis Hamiltont a padlólemez túlzott kopása miatt kényszerülték a versenyből való felállásra, és az európai szezon kezdete óta több alkalommal is megfigyelhettük, hogy a csapat "vitorlázásra" utasította pilótáit – nyilvánvalóan a padlólemez védelme érdekében.
Vasseur nem tagadta, hogy voltak efféle nehézségeik korábban, de azt is, hogy most is erről volt szó. "Amikor korábban lassultunk, akkor két-három tizedet vesztettünk. Ma két másodpercet. Ez egy kicsit más" - mondta.
A csapat jelenleg annyit tud megerősíteni, hogy a nehézségeknek nem állnak kapcsolatban az erőforrásaikkal. "Ha Charles azt állítja, hogy a karosszériával van probléma, az azt jelenti, hogy az erőforrással nincs összefüggésben. Jelenleg még nem világos számunkra, hogy pontosan mi történt" - mondta egy képviselőjük.