Meghozatalra került a sorsdöntő határozat a Boeing ügyében.


Az Egyesült Államok légügyi hatósága, a FAA, valamint a Boeing közleményt adtak ki, amelyben megerősítik, hogy a Boeing repülőgépek üzemanyag-kapcsoló reteszelései teljes mértékben biztonságosak. Ez a nyilatkozat az Air India Boeing 787-8-as gépének balesetét követő előzetes vizsgálat után született, amely aggodalmakat vetett fel a reteszelések megbízhatóságával kapcsolatban.

Az FAA július 11-i, a polgári légügyi hatóságoknak küldött folyamatos légialkalmasságról szóló értesítésében leszögezte, hogy bár az üzemanyag-vezérlő kapcsoló kialakítása, beleértve a reteszelő funkciót is, hasonló a különböző Boeing repülőgép-modelleken, az FAA nem tekinti ezt olyan nem biztonságos állapotnak, amely légialkalmasságra vonatkozó direktívát tenne szükségessé bármely Boeing repülőgép-modellre, beleértve a 787-es modellt is.

Az Air India balesetének előzetes vizsgálati jelentése hivatkozik egy 2018-as FAA által kiadott ajánlásra, amely ugyan javasolta, de nem tette kötelezővé a Boeing több modelljének, köztük a 787-es üzemeltetői számára, hogy ellenőrizzék az üzemanyag-elzáró kapcsolók reteszelő funkcióját. E lépés célja az volt, hogy megakadályozza a véletlen elmozdulást, ezzel fokozva a repülőgépek biztonságát.

A jelentés alapján az Air India nem hajtotta végre az FAA által ajánlott ellenőrzéseket, mivel az FAA 2018-as útmutatása nem volt kötelező érvényű.

A karbantartási nyilvántartások alapján megállapítható, hogy a balesetben érintett repülőgép gázkar vezérlőmodulját, mely tartalmazza az üzemanyag-kapcsolókat, 2019-ben és ismét 2023-ban is kicserélték.

A jelentés hangsúlyozta, hogy a repülőgép és a hajtóművek vonatkozásában minden releváns légialkalmassági direktívát és figyelmeztető szervizbulletint maradéktalanul betartottak.

Az indiai pilóták szövetsége (ALPA India) határozottan elvetette a pilóták esetleges hibájának feltételezését, és követelte, hogy a vizsgálat során kizárólag tisztességes és tényeken alapuló megközelítést alkalmazzanak. Sam Thomas, az ALPA India elnöke kifejtette, hogy...

A pilóták szakszervezetének részvételét, még ha csak megfigyelői szerepben is, fontos lenne biztosítani a vizsgálat során.

A repülés utolsó pillanataiban az egyik pilóta a pilótafülke hangrögzítője szerint megkérdezte a másiktól, miért zárta el az üzemanyagot. A másik pilóta erre azt válaszolta, hogy nem tette ezt. A jelentés szerint az üzemanyag-kapcsolók szinte egyidejűleg váltottak át üzemi helyzetből elzárt helyzetbe közvetlenül a felszállás után,

Viszont nem világította meg, milyen körülmények között zajlott le ez a repülés.

Forrás: Reuters - Egyedivé téve A Reuters hírügynökség által közölt információk alapján...

Related posts