Egy hazai nagybanknál új fejezetet nyit a pénzügyi szolgáltatások világában: bemutatkozik az első AI-bankár, aki nem csupán a hagyományos banki feladatokat látja el, hanem a digitális innovációval és a mesterséges intelligenciával fűszerezi meg a banki él


Fedezd fel a legújabb digitális banki újításokat és fintech megoldásokat a Portfolio november 4-i Banking Technology eseményén! Ne hagyd ki ezt a lehetőséget, regisztrálj most, és tudj meg többet a jövő banki technológiáiról! Részletek itt!

Az Erste ügyfélkiszolgálásában részt vevő kollégák mostantól egy forradalmian új, mindentudó mesterséges intelligenciával bővülnek, amely segíti őket a munkájuk során.

A fiókhálózatban és call centerben dolgozók a mesterséges intelligencia segítségével gyorsan és nagy pontossággal kereshetnek vissza információkat a banki dokumentumokban, így a nehéz, ritkán előkerülő esetekre is pillanatok alatt felelni tudnak. Gyorsabban és könnyebben tudják megválaszolni a felmerülő kérdéseket, gördülékenyebb kiszolgálást tudnak biztosítani a nehezebben kezelhető esetekben is. Az MI "kolléga" a feltett kérdésre forráshivatkozással válaszol, megjeleníti azt az anyagot, amelyet használt, így akár azonnal meg is lehet nyitni az adott dokumentumot. Az ügyfélkiszolgálásban részt vevő munkatársaknak az MI "asszisztens" használatával több ideje jut az ügyfélkapcsolatok ápolására - mondta el Bara Gábor, az Erste stratégiai vezetője.

Az Erste Bank közel három éve kezdte el a felkészülést, hogy integrálja az általános célú mesterséges intelligenciát mindennapi működésébe. Tavaly pedig minden egyes, több mint háromezer munkatársuk saját MI "segédet" vehetett igénybe, amely segíti őket a feladataik ellátásában.

A mesterséges intelligencia villámgyorsan képes összegyűjteni és rendszerezni az interneten található, nyilvánosan elérhető információkat. Írhat szöveget, elemezheti az adatokat, segíthet a felkészülésben egy értekezletre, vagy akár összefoglalhatja a megbeszélésen elhangzottakat. Az egy év alatt kifejlesztett tanácsadói MI "kolléga" pedig már egy új, magasabb szintet képvisel a technológia fejlődésében.

Az OpenAI mesterséges intelligenciáján alapuló, egyedi fejlesztésű alkalmazásunk összevonja az összes lakossági termékre vonatkozó szabályzatot, hirdetményt és szerződési feltételt. Ennek eredményeként a legbonyolultabb és legnehezebb kérdésekre is villámgyorsan, mindössze néhány másodperc alatt képes választ adni.

Az elképzelések alapján a jövőben a banki folyamatok teljes spektrumát integrálhatjuk a technológiába. Jelenleg az ügyfélkiszolgálás során alkalmazott mesterséges intelligencia "kollégák" nem rendelkeznek közvetlen hozzáféréssel az ügyféladatokhoz, és ezért nem képesek számításokat végezni vagy döntéseket hozni. Ennek következtében nem tudnak válaszolni olyan alapvető kérdésekre sem, mint például egy adott ügyfél számláján lévő egyenleg, vagy hogy jogosult-e hitel felvételére.

Az Erste célja, hogy középtávon elérje, hogy George, a bank digitális platformja lehetőséget biztosítson az ügyfelek számára a mesterséges intelligencián alapuló megoldások kihasználására. Ilyen innovatív megoldások közé tartozhat például a személyre szabott pénzügyi tanácsadás, valamint különböző banki tranzakciók egyszerűsített lebonyolítása.

- tette hozzá Bara Gábor.

Related posts