Josip Broz Tito, a híres jugoszláv elnök legendás luxushajóját múzeummá varázsolják, így a jövő generációi is megismerhetik a történelem eme különleges darabját.

A projekt megvalósítása összesen 12,4 millió eurót igényel, amelyhez az Európai Unió már 4,2 millió eurós támogatással hozzájárult. Ezen felül Rijeka város önkormányzata is 1,6 millió euróval segíti a munkálatok előrehaladását.
A hajó felújítása a kraljevicai Dalmont hajógyárban zajlott, ahol négy éven át dolgoztak azon, hogy visszaállítsák eredeti állapotát. 2019 óta pedig folyamatosan végeztek el különböző munkálatokat rajta.
A hajó 4300 négyzetméteres felülettel rendelkezik, amelyből 1500-at alakítanának át múzeummá; 900 négyzetméter vendéglátási célokra használható, míg 400 négyzetméter szálláslehetőségként. Erre pályázatot írtak, amelyre várják a jelentkezőket.
A polgármester szerint a megnyitó májusban vagy júniusban várható.
A 1938-ban épített hajó három évtizeden keresztül volt a kommunista vezető hű szövetségese. A vezér halála és Jugoszlávia szétesése után a vízi jármű hosszú időn át Montenegró partjainál állt, és csaknem a hajótemető sorsára jutott.
1990-ben egy görög hajótulajdonos tett szert a hajóra, szándékában állt, hogy luxusjachtot alakítson ki belőle. A Galebet az észak-dalmáciai Viktor Lenac hajógyárba vontatták, ahol felújításra készült, ám a pénzügyi nehézségek miatt a projekt végül meghiúsult. 2009-ben Rijeka városa árverés keretében vásárolta meg a hajót, 150 ezer dollárért.
Később a Galeb Horvátország védett kulturális örökségének részévé avanzsált, így a hajó átalakítása során figyelembe kellett venni az örökségvédelmi normákat és irányelveket, hogy megőrizhessük értékét és jelentőségét.
A Galeb története 1938-ban vette kezdetét, amikor kereskedelmi hajóként vágott neki a tengernek Genovában. A második világháború forgatagában kisegítő cirkálóként teljesített szolgálatot, s 1943-ban a német flotta birtokába került egy évre, ekkor Kiebitz néven folytatta pályafutását. Ekkoriban a Kvarner-öbölben körülbelül 5000 tengeri aknát helyezett el, hozzájárulva a háborús feszültségekhez. Sajnos, egy légitámadás következtében súlyosan megsérült és elsüllyedt, ám csak három évvel később, 1947-ben sikerült ismét a felszínre hozni és újjáépíteni. 1953-ban Tito elnök luxushajójaként új fejezet kezdődött a Galeb életében, amikor a hajó a politikai és diplomáciai események fontos színhelyévé vált.
Tito híres filmsztárokat is fogadott a hajón, köztük Sophia Lorent és Elisabeth Taylort. A fedélzeten gyakran fontos diplomáciai tárgyalások is folytak. A Galeb csaknem három évtizedig, Tito 1980-as haláláig az elnök úszó hivatalaként szolgált. Ezalatt több mint 18 ezer tengeri mérföldet tett meg, három földrész 18 országában kötött ki.
Jugoszlávia felbomlása előtt a Galeb utolsó küldetésként 1991-ben Szlovéniából szállította el a jugoszláv hadsereg katonáit, miután Ljubljana mindössze két hétig tartó harcok után kikiáltotta függetlenségét. A jacht ezután a Kotori-öbölbe, Montenegróba vonult vissza.