Ne nyomjon rá a linkre, ha ilyen üzenetet kapott a bankjától - valójában csalók állnak a háttérben!


Szinte bármelyik bank ügyfeleit veszélyeztetheti ez az innovatív csalási technika.

A modern technológiai fejlődés egyik kiemelkedő vívmánya, hogy a bankok ma már lehetőséget biztosítanak az ügyfeleknek arra, hogy mobilalkalmazások révén, akár telefonjuk segítségével is nyomon követhessék bankszámlájuk állását és tranzakciókat végezzenek. Azonban ez a kényelmi funkció sajnos nemcsak a felhasználók számára hoz előnyöket; a csalók is felfedezték a lehetőségeket, és számos embert csaptak be egy ügyes módszerrel - figyelmeztetett a KiberPajzs.

Mint ahogy azt a 168.hu korábbi cikkeiben is többször említették, a bűnözők számára nem szokatlan, hogy nagy hírű intézmények, szolgáltatók és pénzintézetek nevét felhasználva végezzenek adathalászati tevékenységet. Ezeknek az akcióknak a fő célja a személyes adatok, például a jelszavak és felhasználónevek megszerzése, azonban gyakran a csalók közvetlenül a bankszámlákra is lecsapnak.

Sokan még mindig tűnődnek azon, hogy mit kezdhet egy ismeretlen személy a megszerzett személyes információkkal. A kiberbiztonsági szakértők többször is felhívták a figyelmet arra, hogy érdemes körültekintőnek lenni, hiszen ezek az adatok gyakran nem csupán továbbértékesítésre kerülnek egy olyan hackercsoport számára, akik egy szisztematikus támadáshoz gyűjtenek információkat, hanem sok esetben azonnal visszaélnek velük. Az óvatosság tehát elengedhetetlen, hiszen a személyes adatok védelme kulcsfontosságú a digitális világban.

Legutóbb a Telekom ügyfeleit célozták meg egy sor SMS-ben érkező, vonzónak tűnő ajánlattal, melyek célja az volt, hogy kicsikarják az érzékeny adatokat a gyanútlan felhasználóktól. Ez a fajta csalási módszer azonban nem csak a Telekomra korlátozódik, más szervezeteknél is egyre gyakoribbá válik ez a taktika.

A portál arra hívta fel a figyelmet, hogy a csalók egyre meggyőzőbb üzeneteket küldenek, és egyre élethűbben másolják le a különböző cégek weboldalait is, így amikor egy ügyfelet sikerül rávenni valamilyen indokkal, hogy egy megnyíló weboldalon beírja az adatait, könnyen bedőlhet a bűnözőknek.

A bűnözők már rájöttek, hogy valójában elegendő addig megtéveszteni az ügyfelet, amíg eljut a weboldal megnyitásáig és az adatok megadásáig. Ezután pillanatokon belül leszedhetik az összes pénzt az adott számláról, és mire a károsult intézkedne, már bottal ütheti a pénze nyomát.

A legtöbb esetben üzenetben érkeznek azok a megkeresések, amelyek valamilyen kedvező ajánlatnak álcázva veszik rá az áldozatot, hogy rákattintson az üzenetben elhelyezett linkre. A csalók azonban folyamatosan fejlesztik a módszereiket, és sokszor igazán összetett technikával érik el, hogy az ügyfél higgyen nekik.

A KiberPajzs legfrissebb jelentése szerint a bűnözők egyre kifinomultabb módszereket alkalmaznak, hogy átverjék a bank ügyfeleit. Az új trükkjük során a bankok nevével visszaélve üzeneteket küldenek, amelyekben arra kérik az ügyfeleket, hogy töltsenek le egy új verziót a banki alkalmazásból. Gyakran ígérnek valamilyen vonzó jutalmat, de sokszor azzal próbálják meggyőzni a felhasználókat, hogy a régi verzió elavult, így nem biztonságos a használata. Az üzenetekhez egy link is tartozik, amely egy hamis weboldalra vezet, amely a bank hivatalos oldalához hasonlít, és ahol az áldozatok letölthetik a csaló által ajánlott frissítést. Fontos, hogy legyünk éberek, és mindig ellenőrizzük a forrásokat, mielőtt letöltünk bármit.

Az ügyfelek gyakran nem is sejtik, hogy amikor egy látszólag ártalmatlan alkalmazást töltenek le, valójában egy kémprogramot engednek be a telefonjukra. Ezzel nemcsak a saját adataikat, hanem akár a banki belépési információikat is megosztják, lehetőséget adva a csalók számára, hogy hozzáférjenek a bankszámlájukhoz. A Nemzeti Kibervédelmi Intézet figyelmeztetett arra, hogy mindig megbízható forrásból, kizárólag hivatalos alkalmazásboltokból érdemes mobilapplikációkat letölteni, és óvatosan kell bánni az ilyen jellegű üzenetekkel.

Related posts