A Ferrari elnöke kemény szavakkal bírálta Hamiltont és Leclerc-t, kijelentve, hogy "nem érik el a lécet."
Szokatlan helyre célzott kritikával jelentkezett a Ferrari elnöke, John Elkann egy olyan hétvége után, amelyben a WEC-ben szerzett világbajnoki cím és az F1-es Brazil Nagydíjon elkönyvelt kettős kiesés révén szélsőséges eredményeket szállítottak a versenypályákon a márka csapatai.
A 2023-as Hosszútávú-világbajnokságba visszatérő Ferrari endurance-projektje rendkívül gyorsan hozta meg gyümölcsét. Miután az előző három évben minden alkalommal megnyerték a Le Mans-i 24 órás versenyt, most a bahreini szezonzárón először tudták megszerezni a bajnoki címeket is, mind a gyártók, mind pedig a versenyzők tabelláján. James Calado, Antonio Giovinazzi és Alessandro Pier Guidi #51-es autója révén a Ferrari immár 1972 óta először ünnepelhet bajnoki címet a hosszútávú versenyzés legmagasabb szintjén, hiszen legutóbb akkor diadalmaskodtak a Sportautó-világbajnokságban.
A Brazil Nagydíj hétvégéjén Charles Leclerc és Lewis Hamilton sajnos nem tudták befejezni a versenyt, így a csapat idei második kettős kiesését szenvedte el. Ez a csalódást keltő eredmény jelentős hátrányt jelent a konstruktőri bajnokságban, ahol jelenleg a második helyért folyik a harc.
A Ferrari utolsó évtizede az F1 világában főként arról vált híressé, hogy bár elsőrangú pilóták álltak a csapat rendelkezésére, a belső működésük gyakran akadozott. Elkann véleménye szerint azonban mostanra megváltozott a helyzet, és nem titkolta, hogy kritikával illette Leclerc-et és Hamiltont a csapat gyenge teljesítménye miatt.
"A Ferrari akkor tud igazán diadalmaskodni, ha egy csapatként működik. Ezt a WEC-ben elért sikereink is bizonyítják. Ha mindenki összefog, óriási eredményeket érhetünk el" - olvasható az Autoracer által idézett elnök szavaiból.
Brazília csalódást okozott számunkra. Csapatunk szerelői a Forma-1 leggyorsabb kerékcseréit végzik, és mérnökeink folyamatosan azon dolgoznak, hogy az autóink teljesítményét javítsák. Sajnos a többi területen nem tudtuk hozni a várt szintet. Kiemelten fontos lenne, hogy versenyzőink kevesebb időt töltsenek a beszéddel, és inkább a vezetésre fókuszáljanak. Nagy kihívások várnak ránk, de még nem adtuk fel a második hely megszerzésének lehetőségét. Bahrein üzenete világos: ha a Ferrari valóban csapatként működik, akkor a győzelem a miénk lesz.
Elkann azt nem részletezte, hogy mire gondolt a pilóták túl sok beszéde alatt, mindenesetre az interlagosi első körben két autóval is ütköző Hamilton a kiesése után azon lamentált, hogy noha álomszerű számára a Ferrari tagjának lenni, az eddig közösen elért eredményeik inkább a rémálom-kategóriába tartoznak.
A Ferrari a legutóbbi mexikói hétvége előtt egy hajszálnyi előnnyel ugrott vissza a Mercedes elé a konstruktőri bajnokság második helyére. Azonban, miután Brazíliában a sprintversenyük nem alakult kedvezően, vasárnap pedig teljesítettek egy nullás eredményt, nemcsak a Mercedes, hanem még a gyakorlatilag egyedüli autóként versenyző Red Bull is megelőzte őket. Így a Scuderia 362 pontos összesítéssel már csak a negyedik pozíciót foglalja el, 4 ponttal lemaradva a Red Bulltól és 36 ponttal a Mercedes mögött, mindez pedig úgy, hogy még három nagydíjhétvége vár a szezonra.





