Olasz szenvedély: bemutatkozik a valaha készült legerősebb hátsókerék-hajtású Ferrari!


A legújabb Ferrari 296 Speciale bemutatkozása óta máris közel 900 lóerővel hódít, miközben szinte könyörtelenül koptatja a hátsó gumikat.

A Ferrari 2021 nyarán bemutatta legújabb fejlesztését, a biturbó V6-os plugin hibrid sportkocsit, a 296 GTB-t, amelyet mi is alaposan kipróbáltunk. Most azonban egy még inkább finomhangolt változat lépett a rivaldafénybe, amely izgalmas új lehetőségeket ígér a rajongók számára.

A 296 Speciale egy izgalmas koncepciót valósít meg, amely a következő, viszonylag letisztult receptet követi: könnyebb súly, fokozott leszorítóerő és megnövelt teljesítmény.

A karbonszálas anyagok elterjedt alkalmazása, valamint az utastér minimalizált kialakítása lehetővé tette, hogy 60 kilogrammal csökkentsük a jármű össztömegét, amely már eleve kedvező súlyú volt.

A mérleg nyelvére lépve, a mindössze 1410 kilogrammos újdonság új lökhárítói és légterelói, valamint a lenyűgöző méretű diffúzor révén 20 százalékkal nagyobb leszorítóerőt képes generálni, mint a korábbi 296 GTB modell.

250 km/h tempónál konkrétan 435 kilogramm leszorítóerőre lehet számítani.

A 296 Speciale, amelyet 5 milliméterrel leültetett szuperkönnyű sportfutómű díszít, a kifejezetten ehhez a modellhez tervezett Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik segítségével vág neki az útnak.

A 3 literes biturbó V6-os erőforrás teljesítménye 663-ról kereken 700 lóerőre nőtt, miközben a csúcsnyomaték az eddigi 740 helyett immár 755 Nm.

A 315 Nm nyomatékkal rendelkező villanymotor teljesítménye 167 lóerőről 180 lóerőre nőtt, így a végső eredmény 830 lóerő helyett immár 880 lóerőre nőtt.

A valaha készült legerősebb sorozatgyártású hátsókerék-hajtású Ferrariként elhíresült modell mostantól még lenyűgözőbb teljesítményt nyújt. A 0-100 km/h gyorsulás ideje 2,9 másodpercről 2,8 másodpercre csökkent, míg végsebessége már meghaladja a 330 km/h-t. Emellett a 0-200 km/h gyorsulás ideje is lenyűgöző módon 7,3 másodpercről 7 másodpercre csökkent, így a rajongók számára egy igazán izgalmas és dinamikus élményt kínál.

A 40/60 tömegeloszlású 296 Speciale nyitható tetővel is kapható, és 50 kilogrammal könnyebb, mint az alapjául szolgáló 296 GTS modell.

A fejlett technológiával felszerelt nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltós sportautó csupán 1 perc 19 másodperc alatt teljesíti a gyártó fioranói tesztpályájának kanyargós vonalait, ezzel 2 másodperccel felülmúlva az alapmodell teljesítményét.

A 7,45 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkező jármű egyetlen töltéssel körülbelül 25 kilométert képes megtenni elektromosan.

A Ferrari 296 Speciale nem egy korlátozott példányszámban készült autó, azonban érdemes megjegyezni, hogy a gyártása csak viszonylag rövid ideig fog tartani.

A kupé ára 407 ezer euróban (körülbelül 165 millió forint) van megadva, míg a roadster esetében az alapár 462 ezer euróra (187 millió forint) rúg.

Related posts