A dél-koreai repülőgép balesetének helyszínén a rendőrség razziát hajtott végre.
A 179 ember halálát okozó december 29-ei dél-koreai repülőgép-szerencsétlenség ügyében indított nyomozás részeként razziát tartott a rendőrség a Jeju Air légitársaság és a Muan nemzetközi repülőtér irodáiban.
A rendőrség tájékoztatása szerint a nyomozók alaposan átvizsgálták a közlekedési minisztérium regionális légügyi hivatalának, valamint a repülőtér üzemeltetőjének irodáit. Az akció célja az volt, hogy a repülőgép üzemeltetésével és karbantartásával, továbbá a reptéri létesítmények működtetésével kapcsolatos dokumentumokat gyűjtsenek össze - mondta el egy rendőrtiszt a Reuters hírügynökségnek.
A hírek szerint a Jeju Air vezérigazgatója és egy névtelen tisztviselője ellen a rendőrség utazási tilalmat rendelt el. A bíróság ugyanis gondatlanságból elkövetett emberölés vádjával sújthatja őket, ami akár öt év börtönbüntetést vagy húszmillió von (körülbelül 5,4 millió forint) pénzbírságot is jelenthet. A Jeju Air egyik vezetője sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a cég teljes mértékben együttműködik a hatóságokkal a nyomozás során.
A pilótafülke hangrögzítőjének adatait hangfájlokká alakították, amelyek kulcsfontosságú információkat nyújthatnak a repülés utolsó perceiről. Ezt csütörtökön jelentette be a polgári repülésért felelős közlekedési miniszterhelyettes sajtótájékoztatón. Korábban már szóltak arról, hogy a hanganyagokat valószínűleg nem hozzák nyilvánosságra, mivel a nyomozás szerves részét képezik.
Ahogy mi is beszámoltunk róla, a koreai Jeju Air repülőgépe december 29-én reggel egy baleset során letért a kifutópályáról, majd egy betonkerítésnek ütközött a Muan nemzetközi repülőtéren, amely Szöultól körülbelül 288 kilométerre délnyugatra található. A fedélzeten lévő 181 utas közül sajnos csak a személyzet két tagja úszta meg a tragédiát. A baleset következtében a két thaiföldi állampolgáron kívül minden utas dél-koreai volt.
A balesetről több felvétel került nyilvánosságra, és kezdetben különféle lehetséges okok merültek fel, köztük olyan spekulációk is, amelyek szerint madárraj ütközhetett a hajtóművel. A dél-koreai közlekedési minisztérium később megerősítette, hogy a földi irányítótorony a landolás előtt figyelmeztető jelzést adott a gép pilótáinak a madárveszélyről.
David Learmount, a légiközlekedési szakértő, a Sky Newsnak adott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy ha a tragikus baleset helyszínén nem lett volna ott az a betonfal, akkor a gép utasai talán még ma is életben lennének. Kiemelte, hogy rendkívül fontos kideríteni, miért nem sikerült a pilótának kiengednie a fékszárnyakat vagy a futóművet. A dél-koreai hatóságok bejelentették, hogy a baleset során megsérült repülőgép feketedobozának egyik egységét az Egyesült Államokba küldik elemzésre. Emellett hangsúlyozták, hogy az összes helyi légitársaság által üzemeltetett Boeing 737-800 típusú repülőgép futóművét alapos vizsgálatnak vetik alá, miután...
A repülésbiztonsági szakértők rámutattak, hogy a közelmúltban történt robbanásra vezető tényezők között említést nyert, miszerint a repülőgépek leszállásához szükséges navigációs antennát a hagyományos fémtorony helyett ideiglenesen egy betonfalra szerelték fel. Véleményük szerint ez a betonfal túlzottan merev, és elhelyezkedése is problémás, mivel túl közel található a kifutópálya végéhez – tudósít az MTI.
A közlekedési minisztérium továbbra is homályban hagyja a Muan repülőtér korszerűsítési terveit, amelynek következtében az irányítórendszert kiegészítő eszközökkel látták el. Ezzel párhuzamosan országos vizsgálatot indítottak az irányító rendszerek felülvizsgálatára - nyilatkozta a polgári repülésért felelős miniszterhelyettes.
Az MTI által közölt hírek alapján a hatóságok jelenleg a madarak és a repülőgépek közötti ütközések potenciális következményeit elemzik, továbbá azt is, hogy a repülőgép irányító rendszere a landolás előtt megfelelően funkcionált-e. Szakértők úgy vélik, hogy számos kérdés továbbra is tisztázatlan maradt, például, hogy miért nem nyílt ki a futómű, és milyen okból haladt a gép ilyen rendkívül nagy sebességgel.
A polgári légi közlekedést felügyelő földügyi minisztérium sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy a balesetvizsgáló bizottság várhatóan alaposan át fogja tekinteni a különféle tanúvallomásokat, valamint a vizsgálati folyamat részleteit, hogy megállapítsa az esemény körülményeit.