A Magyar Nagydíj után a szakíró véleménye szerint Hamilton esetében is hasonló problémák merülhetnek fel, mint Verstappen esetében.

A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj izgalmas fordulatokkal zárult, hiszen a McLaren csapata duplázott: Lando Norris diadalmaskodott Oscar Piastri előtt. A harmadik helyet George Russell szerezte meg, míg a pole pozícióból induló Charles Leclerc végül lemaradt a dobogóról. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban elemezte, hogy a Ferrari mennyire volt versenyben a győzelemért.
A 40. F1 Magyar Nagydíj izgalmas fordulatokat tartogatott, különösen a McLaren-istálló számára, amikor Charles Leclerc a rajtrács éléről indulhatott. Vámosi Péter, az InfoRádió szakértője, úgy véli, hogy a verseny első harmadában Leclerc-nek komoly esélye volt a győzelemre. A boxkiállás során azonban a csapata módosított az autója első szárnyán, de sajnos nem a megfelelő irányba. Ekkor Leclerc kritikát fogalmazott meg a csapat irányába, ami ritka pillanatnak számít a monacói versenyző esetében, hiszen a rádiókommunikáció során is hallható volt a frusztrációja. A verseny végén végül a McLaren duója, Lando Norris és Oscar Piastri örülhetett a győzelemnek. Piastri arckifejezése mindent elmondott az örömével kapcsolatban, míg Leclerc a dobogóról is lecsúszott, George Russell pedig a Mercedesszel állhatott fel a harmadik helyre.
Ezen a ponton érdemes megemlíteni: Lando Norris nagyon sok kritikát kap, hogy nem elég összeszedett, mentálisan nem elég stabil, mégis vannak olyan stratégiai helyzetek, amelyeket jól tud a maga javára fordítani, s ha nem is hibátlanul vezet, ha nem is "gép", a sok bírálat mellett az utóbbi hét futamból négyet megnyert. Vámosi Péter úgy látja, Norris "nincs átitatva feltétlenül azzal a gyilkos ösztönnel, amivel mondjuk jellemezhetnénk Max Verstappent, de akár saját csapattársát, Oscar Piastrit is, ez az utolsó előtti körben bőven látható is volt, amikor Piastri majdnem mindkettejük vesztét okozta azzal, hogy körülbelül tíz centire kerülte el egy bátor késői fékezés után a csapattársát".
"Norris kétszer is meggondolja azt, hogy előzzön-e bizonyos helyzetekben, valamikor meg pont az a veszte, hogy elszánja magát, belemegy, és aztán ő húzza a rövidebbet. Mentálisan valóban egyszerűbben kibillenthető, mint az emlegetett másik kettő idei versenytársa" - ecsetelte a Motorsport Online főszerkesztője.
A jó stratégia titka csak a világbajnokság végén fog kiderülni. Ha Lando Norris végül a csúcsra ér, Vámosi Péter úgy véli, hogy ezt teljes mértékben megérdemli, azonban nemcsak a mezőny többi versenyzőjével, hanem saját csapattársával és önmagával is komoly harcot kell vívnia a sikerért.
És ha már a Ferrari szóba került: Charles Leclerc csapattársára, Lewis Hamiltonra is valami ilyesmi vár; elképesztő volt, ahogy kommunikált gyakorlatilag az egész hétvégén: alig-alig tűnt fel a Hungaroringen, akkor is leszegett fejjel.
A legmegdöbbentőbb kijelentésére szombaton került sor, amikor is saját magát haszontalannak titulálta, kijelentve, hogy a Ferrarinál, de még más csapatnál sincsen keresnivalója. Ilyen szavakat egy többszörös világbajnoktól rendkívül ritkán hallunk, sőt, talán még soha. Megdöbbentő, hogy sem a pályán, sem a verseny során nem találja a helyét, pedig a Belga Nagydíj során a változó körülmények között mégis jól teljesített. Így fogalmazott Vámosi Péter.
Úgy vélem, Max Verstappen esetében is hasonló jelenség figyelhető meg.
"Korábban már tapasztalhattunk nála igazán figyelemre méltó huszáros meneteléseket a Hungaroringen. Mindkét versenyző esetében jelentős tényező, hogy ezek az autók nem igazán illenek a vezetési stílusukhoz, ráadásul a Hungaroring sajátos karakterisztikája is komoly kihívást jelentett" - fejtette ki a szakértő a kettejük gyengébb teljesítményének okait.