Szombaton újabb súlyos zökkenők léptek fel a balatoni vonatközlekedésben, ami miatt a MÁV azonnali vizsgálatot kezdeményezett. Lázár János kijelentette, hogy minden érintett számára teljes kártérítést fognak biztosítani.


Sorompóhiba következtében a Balatonra igyekvők ezrei maradtak információk és pótlóbuszok nélkül a nyári forróságban. Az építési és közlekedési miniszter a pályaszakaszt már tíz éve felújító Siemensre hárítja a felelősséget, miközben Magyar Péter és Vitézy Dávid úgy vélik, hogy a fideszes politikus a hibás a kialakult helyzetért.

Teljes összegű kártérítést fizet a MÁV-csoport a balatoni vonal mai károsultjainak, vagyis nem csupán a jegyár 50 százalékát, hanem az egészét visszaadjuk nekik a késések miatti bocsánatkérésként - posztolta Lázár János szombat délután azok után, hogy Kelenföldön ezrek rostokoltak a 30 fok feletti hőségben a peronon, mert délelőtt Érd és Tárnok között sorompóhiba miatt leállt a vonatközlekedés, azok után, hogy ugyanezen a vonalon - ahogy arról lapunk is beszámolt -, péntek délután is hatalmas káosz alakult. ki.

Az építési és közlekedési miniszter bejelentése előtt Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon osztotta meg aggodalmát, miszerint azonnali vizsgálatot indít a sorompóhibák ügyében. "Elfogadhatatlan, hogy egy tíz éve alaposan felújított vasúti pályán újra családok ezrei szenvedjenek a sorompó meghibásodása miatt" - hangoztatta. A vezérigazgató különösen felháborítónak találta, hogy ez a probléma éppen a pünkösdi hosszú hétvégén, a balatoni vasútvonalon, Érd és Tárnok között történt. Hozzátette, hogy sajnos nem ez volt az első ilyen incidens a héten, és a kényszerű sebességcsökkentés következtében a sűrű vonatforgalomban jelentős késések alakultak ki.

„Szeretném megköszönni az érintett utasok türelmét, és a vonal felújítását végző partnerek nevében is elnézést kérek mindenkitől” – nyilatkozta Hegyi Zsolt. Hozzátette, hogy már megtették a szükséges lépéseket: „A Haváriaközpont átvette a vezénylést, így az érintett szakaszról átirányítjuk a vonatokat más útvonalakra.” A MÁV vezérigazgatója emlékeztetett, hogy a tíz éve teljesen megújított pályaszakasz sorompóit és biztosítóberendezéseit a Siemens szállította, több mint 15 milliárd forint értékben. A vizsgálat eredményeiről természetesen időben tájékoztatjuk a közvéleményt – tette hozzá.

A jelek alapján úgy tűnik, hogy a vonat türelmesen várakozik, ám Lázár János nem osztozik ebben a várakozásban. Bejegyzésében német nyelven küldött üzenetet a német vállalatnak:

"Így nem folytathatjuk tovább, hölgyeim és uraim!"

"Elsőként a magyar utasok kártérítési biztosítására költünk milliárdokat, mielőtt egyetlen fillért is rendelünk a Siemensből. Legalábbis addig, amíg a korábbi munkáik hiányosságait nem orvosolják. Jelenleg körülbelül 10 ezer ember szenvedett kárt amiatt, hogy a németek nem a megígért minőségben végezték el a pályát, annak ellenére, hogy 15 milliárdos díjat kaptak érte. Most mi álljuk a költségeket az utasoknak, de az utolsó eurót mindenképpen vissza fogjuk követelni tőlük!" - nyilatkozta a miniszter.

Azonban Lázár János felelőssége is terítékre került, ugyanis Magyar Péter, a Tisza Párt elnöke és Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom fővárosi frakcióvezetője, egyben a fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnöke egyaránt a tárcavezető bukásáról posztolt, és azt követelte, hogy Kelenföldön vagy bárhol a balatoni vasútvonalon tartson valódi Lázárinfót a teljes bizonytalanságban, forróságban, tájékoztatás és ivóvíz nélküli ezreknek. "A magyarok nem Lázár-csekket akarnak kapni, hanem emberi körülmények között szeretnének eljutni A-ból B-be" - hívta fel a figyelmet Magyar Péter, aki kovács Kati egykori slágerével üzent Jánosnak címezve: "Most kéne abbahagyni, elfutni, elrohanni".

Nem volt kíméletesebb Vitézy Dávid sem, aki szerint a nyár első hétvégéjén egyből megbukott Lázár korábban beharangozott tíz pontja. "Minden magát picit is komolyan vevő európai országban ebbe a vasútellenes politikába most már bele kellene buknia a rendszerváltás óta eltelt évtizedek legrosszabb közlekedési miniszterének is" - fűzte hozzá a fővárosi politikus, aki olyan elképesztő estről is beszámolt Kelenföldről, hogy az egyik vágányra befutott egy vonat, amely a Balaton északi partja felé indult tovább, de a kijelzőn a déli parti útvonal szerepelt, és senki nem szólt az utasoknak, hogy rossz vonatra szállnak.

Vitézy Dávid úgy véli, hogy a MÁV is kifejezheti szolidaritását Budapest iránt, tekintettel arra, hogy a balatoni fővonalon komoly közlekedési zűrzavarok léptek fel. Lázár János bejelentette, hogy bevezetik a késési biztosítás intézményét, valamint tervezik a pályaudvarok és buszállomások mosdóinak teljes felújítását. Továbbá, ha a MÁV és a Volánbusz járatai 20 percnél hosszabb késéseket szenvednek el, június 1-től a jegy árának felét visszatérítik az utasoknak.

Related posts