A repülőbaleset hátterében a jávorszarvashús és az agancsok szokatlanul nagy mennyisége állt, ami végül tragikus következményekhez vezetett. A szokatlan terhelés és a váratlan súlypontváltozás hozzájárult a katasztrófához, amelyben sokan életüket vesztett


A gép közvetlenül a felszállás után zuhant le, a pilóta pedig a politikus férje volt.

A közelmúltban közzétett jelentésében az amerikai Nemzeti Közlekedésbiztonsági Bizottság (NTSB) arra a megállapításra jutott, hogy egy tragikus kisrepülőgép-baleset Alaszkában túlságosan sok jávorszarvashús és agancs szárnyra erősítése miatt következett be. A jelentés a több mint kétéves nyomozás eredményeit foglalja össze, rávilágítva a különös tényezőkre, amelyek hozzájárultak a katasztrófához.

A CNN arról ír, a jelentés szerint a Piper PA-18-as repülőgép egy vadászcsoportot vitt egy félreeső vadonba az alaszkai St. Mary's közelében 2023. szeptember 12-én, ahol elejtettek egy jávorszarvast.

Az első repülés, amely során a húst egy jelentősebb repülőtérre szállították, zökkenőmentesen zajlott, ám a második út tragikus fordulatot vett. A gép felszállását követően alig néhány pillanat elteltével lezuhant. A közeli vadászok azonnal segítségére siettek a pilótának, aki egyedüli utasként tartózkodott a fedélzeten, de sajnos, nem sokkal később életét vesztette.

Az elhunyt pilóta Eugene "Buzzy" Peltola Jr., a 2022 és 2025 között az Egyesült Államok Képviselőházában Alaszkát képviselő Mary Peltola férje. A férfi sok éven át az Alaszkai Indián Ügyek Irodájának regionális igazgatójaként szolgált, mielőtt 2022-ben nyugdíjba vonult. "Buzzy odaadó közszolga volt" - mondta Joe Biden akkori elnök a baleset idején.

A nyomozók felfedték, hogy a repülőgép terhelése 236 kilogramm volt, ami 53 kilóval haladta meg a gép maximális teherbírását. A jávorszarvashús mellett meglepő módon agancsok is rögzítve akadtak a repülő szárnyához.

Bár Alaszkában jogszerű, hogy agancsokat akasszanak a repülőgépek szárnyaira, a konkrét gép azonban nem rendelkezik a szükséges légügyi engedélyekkel ehhez a különleges díszítéshez.

Az NTSB jelentése arra a következtetésre jutott, hogy a baleset oka a túlsúly és az agancsok "nem jóváhagyott külső terhelése" volt, ami "rontotta a felszállási teljesítményt és a repülési jellemzőket", ami a gép feletti uralom elvesztéséhez vezetett.

Az NTSB jelentése rávilágított arra, hogy a repülőgép már 70 esztendős, azonban a hosszú évek során annyi alkatrészt cseréltek ki rajta, hogy "szinte egyetlen eredeti rész sem maradt".

A katasztrófa előtti napon Peltola képviselő az amerikai elnökkel együtt vett részt egy szeptember 11-i megemlékezésen Anchorage-ben, ahonnan az elnöki különgéppel repült Bidennel Washingtonba.

Related posts