Maya Hakvoort, az Erkel színház sztárvendége, egy igazán mulatságos történetet osztott meg. Az események során olyan helyzetek adódtak, amelyekből nemcsak ő, hanem a közönség is jókedvre derült. A színpadon eltöltött élményei mellett a kulisszák mögötti k


Fájdalmas búcsú: Garami József utolsó útjára kísérése - Orbán Viktor is részt vett a szertartáson - képek az eseményről.

Rendhagyó módon tette közzé a Szente Vajk vezette Erkel Színház, hogy milyen izgalmas darabokkal készülnek a 2025/2026-os évadra. A teátrum május 2-án egy különleges koncertshow keretében fedte fel a következő szezon teljes műsorát, és már most tudni lehet, hogy a Hogyan tudnék élni nélküled? című Demjén-filmet is színpadra állítják. A rendezvény különlegességét még tovább fokozta, hogy a világszerte elismert holland musicalszínésznő, Maya Hakvoort is tiszteletét tette az eseményen. Maya, aki karrierje során már több mint ezer alkalommal lépett színpadra a Magyarországon is népszerű Elisabeth-musical címszerepében, igazi sztárvendégként csatlakozott az Erkel csapatához.

Mielőtt Budapestre érkezett volna, Maya Hakvoort már több alkalommal is megjárta Kínát, ahol koncertjeivel hódította meg a közönséget. Első látogatása 2010-ben zajlott a Shanghai EXPO keretein belül, ahol az Elisabeth című musicalt népszerűsítette. Ezt követően, 2014-ben a darab nagy sikerrel debütált a Shanghai Culture Square színpadán. Maya 2019-ben tért vissza Kínába, Lévay Szilveszter koncertjeinek fellépőjeként, és ekkor indította el szólókarrierjét az országban, amely azóta is folyamatosan ível felfelé.

Maya Hakvoort a csütörtöki Erkel Színházi főpróba után az öltözőjében mesélt a legújabb szólóprojektjéről, amely során mindig különleges vendégeket hív meg. Ezúttal Kamarás Mátét választotta, aki Kevin Tarte és Yngve Gasoy-Romdal nyomdokain jár. A turné elnevezését is ennek szellemében választotta: Reunion, hiszen a közönség, még a távoli kínai nézők is, jól ismerik őket az Elisabeth című musicalből, ahol Máté a Halált alakította. Az öt nap alatt négy városban léptek fel, majd folytatták útjukat Japánba, ahol Máté már hosszabb ideje él.

A színésznőnek már korábban is volt lehetősége közös projekteket megvalósítani Kamarás Mátéval, hiszen Olaszországban és Japánban is számos alkalommal léptek fel együtt. A Kínába tervezett turnéra főként az ő szerepeihez kapcsolódó dalokkal készült, hiszen a helyi közönség különösen rajong a musicalekért. Emellett a műsorban helyet kapott a Funny Girl című film ikonikus, Don't Rain on My Parade dalának feldolgozása is. Jelenleg Ausztriában egy Barbra Streisand-tribute show keretében szerepel, ahol nagyzenekaros kíséret teszi még emlékezetesebbé az előadásokat.

A holland színésznő számára már hazánk is ismerős terepnek számít, amit ugyancsak az Elisabeth című musicalnek köszönhet. Akkor járt először Budapesten, amikor a bécsi stábbal megnézték a darab magyar változatát, amelynek címszerepét Janza Kata játszotta. "Katával a darab csodálatos volt! Egyébként vele azóta is tartom a kapcsolatot - nem túl gyakran beszélünk, de ismerjük egymást" - mondta Hakvoort, akinek a későbbi látogatásai közül egy szegedi fellépés, illetve annak előzménye meglehetősen furcsa okból maradt emlékezetes.

"Augusztus volt és nagyon meleg. A színház leszervezte, hogy jöjjenek értem Budapestre autóval. Nálam volt a jelmezem és a parókám is, amiket mind bepakoltam, úgy indultunk útnak. Száz méter után azonban a motor elkezdett füstölni. A sofőr kiszállt, kinyitotta a motorháztetőt, és valamit ügyködött, mire újra elindultunk. Az autópályán viszont a kocsi egyszer csak elkezdett fokozatosan lassulni, és félre kellett húzódnunk egy parkolóhelyen." Próbáltak odarendelni egy másik autót, de mivel az nagyon hosszú időt vett volna igénybe, Hakvoort úgy döntött, kezébe veszi az ügyet.

"Közöltem, hogy stoppal fogok utazni" - mesélte, hangoztatva, hogy egy nő számára valószínűleg gyorsan megáll majd valaki, amiben valóban nem tévedett. Így sikerült visszajutniuk Budapestre, ahonnan még időben leértek Szegedre is. "Persze megkaptam, hogy totál őrült vagyok, de ez volt az egyetlen lehetőség, hogy ne késsünk el" - nyilatkozta a színésznő, aki egyébként bátor és szórakoztató kalandnak tartotta az egészet.

Maya Hakvoortot, aki a karrierje során olyan ikonikus darabok főszerepét játszotta, mint az Evita, a Nyomorultak, a Jekyll & Hyde, a Rebecca vagy a Sunset Boulevard, a legtöbben Magyarországon is az Elisabeth címszereplőjeként ismerik, miután abszolút rekorderként több mint 1000 alkalommal formálta meg a karaktert a pályafutása alatt. Hogy sosem tudta megunni, annak az egyik oka, hogy különböző életszakaszokban lépett színpadra a szerepben - fiatalon egészen más érzések kavarogtak benne, mint amikor néhány év kihagyás után 2003-ban már édesanyaként keltette újra életre Sisit, később Japánban pedig az ottani kulturális közeg tette különlegessé az előadásokat.

"Japán akkoriban még messze elmaradt a nagyon modern Hollandiától. A színházi közönség 80 százalékát nők tették ki, mert a férfiak mind dolgoztak. Egy ilyen közegben léptem színpadra Sisi szerepében, azt üzenve, hogy ki kell állnod magadért" - mesélte, hozzátéve: a darabra számukra is meglepő módon elképesztő lelkesedéssel reagált a közönség, igazi sztárok lettek a szigetországban, akiket rajongók hada és biztonsági őrök vettek körül. A színésznő nem tagadja, hogy valahol mindig élvezte a népszerűséget, kérdésünkre viszont azt is elárulta, hogy a sztárságnak azért van olyan oldala, ami sokszor inkább terhet jelent. Ha tapsot és visszajelzéseket kap a munkájára, ahogy mindenki más, természetesen ő is szereti, és azt sem bánja, ha autogramot kérnek tőle, de csak akkor, ha van egyfajta kontroll, ami keretet ad az egésznek.

"A színpad számomra egy biztonságos hely, de amikor az utcán vagyok, mint Maya, még ha nem is tudok kivetkőzni a musicalsztár szerepéből, szeretném, ha mindez abbamaradna" - magyarázta Hakvoort. "A közösségi média is nagyon nehéz számomra. Tudom, hogy muszáj posztolni, de sokszor tényleg kényszeríteni kell rá, mert nem akarom, hogy mindenki tudja, mit csinálok. Annyi mindent adok a színpadon, ennek elégnek kell lennie - nem akarom, hogy mások lássák, mit eszem, merre járok, hogy ébredek reggel, vagy hogy ülök be a buszba."

Maya kifejtette, hogy gyakran hallja, miszerint bizonyos cselekedetek elvégzése elengedhetetlen a hírnévért cserébe. Ő azonban nem osztja ezt a nézetet, és határozottan úgy érzi, hogy a magánéletét nem kellene a világ elé tárnia. Nem csupán azért, mert ezt nem fizetik meg, hanem mert ez a helyzet számára kifejezetten kényelmetlen. "Tényleg nagyra értékelem a közönséget, és a színpadon mindent beleadok, hiszen végül is ők jegyet váltottak, és mint művész, valóban szeretnék értékes szórakozást nyújtani. Régebben nem volt ezzel gond, de a közösségi média megjelenésével minden megváltozott - bármikor, bárhol fényképezhetnek, és a képeket megoszthatják, még ha én ezt nem is szeretném. Úgy vélem, a munkámnak kellene az elsődleges szerepet játszania, és a marketingnek is erről kellene szólnia."

A színésznő számára hatalmas megtiszteltetést jelentett, amikor meghívást kapott az Erkel Színház évadbejelentő koncertshow-jára. Különösen különleges élmény volt számára, hogy ő volt az egyetlen külföldi fellépő, akit a teátrum meghívott, mint díszvendéget. Izgatottsággal osztotta meg gondolatait az előadásról, kiemelve, hogy amikor Elisabeth szerepében lép színpadra, minden eddigi tapasztalatát egyetlen varázslatos pillanatba kívánja sűríteni, hogy aztán átadhassa a magyar közönségnek. Ezen kívül azt is megemlítette, hogy örömmel visszatérne a jövőben, hogy élőben élvezhesse a teátrum műsorait, hiszen a szülővárosában már számos musical színpadra állítását támogatta producerként.

A musicalok varázsa a színpadon álló művészek tehetségéből fakad, akiknek három alapvető területen kell kiemelkedniük: elsőként, rendkívüli színészi képességekkel kell rendelkezniük, hogy a játékuk hitelesen átjöjjön, másodszor, lenyűgöző énekhangra van szükségük, hogy a dalok szívből jövő érzéseit kifejezhessék, és végül, a tánc is kulcsszerepet játszik, hiszen a mozgás által is megjelenik a karakterek érzelmi világa. A közönségnek szüksége van a drámai pillanatokra, de ugyanakkor vágyik a könnyedebb, szórakoztatóbb elemekre is, ezért fontos, hogy a darabok időnként felrázzák őket a megszokott kerékvágásból. Ezt leginkább a zene erejével érhetjük el, amely megnyitja az emberek szívét és lelkét. Mivel sokan a mindennapi élet mókuskerékében élnek, egy előadás valódi menedéket nyújt számukra, lehetőséget adva arra, hogy két és fél órára kiszakadjanak a rutinból, és új élményeket szerezzenek. Ha erre a szünetre nincs lehetőség, az könnyen elnyomhatja a lelket, ami hosszú távon az egészségre is káros hatással lehet. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy valamilyen módon kreativitást csempésszenek a mindennapjaikba, hiszen ez táplálja a lelket és gazdagítja az életüket.

Az Erkel Színház csapatáról úgy fogalmazott:

Related posts