A Porsche eladásai csökkenést mutatnak, és az elektromos Taycan iránti kereslet is meglehetősen alacsony.
Míg a Lamborghini és a BMW M GmbH minden korábbinál sikeresebb évet tudhat maga mögött, addig a Porsche arról számolt be, hogy tavaly 3 százalékkal csökkentek az eladásai.
2024-ben világszerte összesen 310718 új Porsche talált gazdára. A 28%-os csökkenés a kínai piacon nem tudta kompenzálni a német piacon tapasztalt 11%-os, valamint a többi európai országban elért 8%-os növekedést.
Az elektromobilitás üteme várakozásainknál lassabb, ami miatt drámai mértékben csökkent a lenyűgöző 1108 lóerős teljesítményre képes első villany Porsche, a frissített Taycan eladásainak száma. Tavaly csupán 20,836 példány talált gazdára, ami egy figyelemre méltó 49%-os visszaesést jelent a korábbi évekhez képest.
A gyártó második elektromos modellje, a Macan EV, remekül indult, hiszen a forgalmazás szeptember végi kezdetétől már 18,278 példány talált gazdára.
A Cayenne SUV eladása 18%-kal nőtt, míg a Panamera szedánból 13%-kal több talált gazdára. Az ikonikus 911-es sportkocsi értékesítési számai 2%-kal emelkedtek, és az életciklusa végéhez közeledő 718-as modellekből is 15%-kal több példányt adtak el az előző évhez képest.
A Porsche sportkocsik hajtásláncában alkalmazott villanymotorok aránya jelentős növekedést mutatott, hiszen a házon belüli részesedés 22%-ról 27%-ra emelkedett. Emellett a tavalyi évben ezeknek a modelleknek közel fele már teljesen elektromos hajtású volt.