A Tisza visszavonná a nagy autógyárak számára nyújtott adókedvezményeket.
Így igazságosabban oszlanának el az adóterhek, mondja a párt gazdasági tanácsadója, Kármán András, aki szerint ezzel a más szektorokat sújtó különadókat is ki lehetne vezetni.
A Tisza Párt a gazdasági reformjainak keretében tervezett lépései között szerepel a külföldi vállalatok számára biztosított bőkezű adókedvezmények visszavonása – nyilatkozta Kármán András, a párt közgazdásza a Bloombergnek.
A legerősebb ellenzéki párt - amelyet alkalmasabbnak látnak az emberek az ország vezetésére Orbán Viktor vezette Fidesz-KDNP-nél a legfrissebb közvélemény-kutatás alapján - gazdasági tanácsadója szerint ezek miatt az adókedvezmények miatt kellett különadóval sújtani más ágazatokat, viszont ha megváltoztatnák, "igazságosabban oszlana el az adóteher a különböző szektorok között".
A dokumentum arra figyelmeztet, hogy ez a lépés érintheti az olyan német autógyártókat, mint a BMW, a Mercedes-Benz és a Volkswagen, továbbá ázsiai akkumulátorgyártókat is, például a kínai CATL-t.
A közgazdász emellett kifejtette, hogy...
Kármán véleménye szerint a Tisza célja, hogy "lépésről lépésre mérsékeljék a különleges adók terheit" a költségvetés keretein belül, továbbá hogy az ország ismételten részesülhessen az uniós támogatásokból.
A Tisza gazdasági és adóterveiról korábban a HVG is készített interjút Kármánnal, aki akkor az euró bevezetését sürgette, és azt mondta, hogy a pár által tervezett adójóváírásnak több mint kétmillió haszonélvezője lesz, a vagyonadót pedig néhány száz, legfeljebb 1000-1200 adózó fizeti majd.





