Ez az autó nem ismeri a határokat.


Mielőtt a Cupra önálló márkává nőtte volna ki magát, a SEAT motorsport-részlegeként működött. A márka eddigi története során összesen 499 versenyautót készítettek és értékesítettek, és ennek a figyelemre méltó számnak az ünneplésére most egy igazán exkluzív limitált kiadással rukkolt elő a cég.

A CUPRA Leon VZ TCR minden részletében a túraautó-versenyzés iránti szenvedélyt tükrözi, hiszen a TCR elnevezés nem csupán egy egyszerű betűszó, hanem a teljesítmény és a versenyzás iránti elköteleződést jelképezi. Ez a modell a legizgalmasabb motorral rendelkezik, amelyet eddig elsőkerék-hajtású Cupra Leonba építettek, felülmúlva a tavaly debütált V333 kombi összkerékhajtású változatot. A 2024-es VZ, amely szintén elsőkerék-hajtású, most 300 lóerős teljesítményével hódít, így garantálva a felejthetetlen vezetési élményt.

Mostantól 325 lóerő a referenciaérték - ez az erősség megegyezik a Golf GTI Edition 50 teljesítményével, ám annak végsebességét 270 km/órában maximalizálták. Ezzel szemben a CUPRA Leon VZ TCR esetében a gyártó nem állított fel korlátokat. Bár a pontos végsebességet nem árulták el, a hangsúly nem is ezen van, hanem a korlátozások teljes hiányán. Itt a technológiai teljesítmény határozza meg a lehetőségeket, nem pedig elektronikus megszorítások.

A VZ TCR nem is tehetne másképp: négypontos biztonsági övével, kiszerelhető hátsó üléseivel és Akebono versenyfékjeivel nem hagy találgatni valót azzal kapcsolatban, hogy mit tekint rendeltetésszerű használatnak. Ugyanerre utalnak az aerodinamikai elemek és a szénszálas külső tükörházak.

A CUPRA Leon VZ TCR egyetlen hibája, hogy egy év múlva kerül csak forgalomba. De sebaj, addig is kapható lesz a CUPRA Leon VZ , amely ugyanezt a motort kapja, meg, de barátságosabbnak és visszafogottabbnak ígérkezik, és 1500 példányban fogják forgalmazni 2026 első negyedévétől.

Related posts